המועצה > חדשות ועדכונים > ניוזלטר המועצה לצרכנות

ניוזלטר המועצה לצרכנות

משחק הוגן - חדשות המועצה הישראלית לצרכנות - מאי 2012

איזה נפח יש למקרר ?
במועצה הישראלית לצרכנות מתקבלות  תלונות צרכנים המלינים על הטעייה בפרסומים של מקררים בנוגע לנפחם. לאחר קבלת המקרר מגלים הצרכנים כי המידע שנמסר להם לגבי נפח המקרר היה "נפח ברוטו" ולא נפח האכסון, שהוא הפרט המעניין בדרך כלל. הצרכנים מניחים כי הם רוכשים מקרר בנפח אחסון גדול יותר ממה שקיבלו בפועל, וטוענים להטעיה. 


 

לאתר המועצה שלח לחבר תאריך הוצאה 15/5/2012 גליון מספר 36
חדשות הצרכנות

                   

חדש בתחום הצרכנות... 

איזה נפח יש למקרר ? 
במועצה הישראלית לצרכנות מתקבלות  תלונות צרכנים המלינים על הטעייה בפרסומים של מקררים בנוגע לנפחם. לאחר קבלת המקרר מגלים הצרכנים כי המידע שנמסר להם לגבי נפח המקרר היה "נפח ברוטו" ולא נפח האכסון, שהוא הפרט המעניין בדרך כלל. הצרכנים מניחים כי הם רוכשים מקרר בנפח אחסון גדול יותר ממה שקיבלו בפועל, וטוענים להטעיה.
 
להמשך הידיעה


המחיר האמיתי- האם יש הטעייה במחיר מוצרים ברשת?
כשאתר אינטרנט מציע למכירה מוצרים ומציין את מחירם, האם הוא יכול להצהיר כי המחיר המצוין הוא לא המחיר בו יחויב הצרכן? האם "ייקוב המחיר את המוצר" או שמא "טעות לעולם חוזרת" ?
תלונת צרכן שהזמין מוצרי מזון באחת מרשתות השיווק וגילה כי הוא מחויב במחירים שונים וגבוהים יותר מהמצוינים באתר הובילה לכתבה. 
לצפייה בכתבה

 
טיפ- מדריך להגשת תביעות קטנות

בית המשפט לתביעות קטנות הוקם במטרה להקל על הציבור   להגיש תביעות כספיות בסכומים קטנים  יחסית בדרך פשוטה, ללא עיכובים מנהליים, ובדיון קצר ומהיר. ייחודו של בית משפט זה בכך שהתובע והנתבע בדרך כלל מייצגים את עצמם ללא עו"ד וקיימת גמישות מסוימת בהשוואה לפרוצדורה הנוקשה בה מתנהלים תיקים בבית משפט רגיל. 
במועצה לצרכנות  הוקמה מחלקה שנועדה לסייע לצרכנים לכתוב תביעות לבית המשפט
למידע נוסף>


 
 
תלונה שטופלה בהצלחה

צרכנית  נכנסה למכון כושר וביררה  על מינוי, כשהיא מדגישה  כי היא מעוניינת בחוגים שהוא מציע. הצרכנית רכשה מינוי ניסיון לחודש ימים בסכום של 190 ₪. למחרת, כשהגיעה להשתתף בחוג נאמר לה כי הוא בוטל.  לבקשתה להירשם לחוג הספינינג, שהתקיים באותו הערב נאמר לה שהשיעור מלא.  
להמשך התלונה >

 

 
חוק וסדר

כמה עולה הקפה?
במועצה לצרכנות מתקבלות פניות צרכנים על מסעדות, ברים ובתי קפה שלא הציגו מחירים בתפריט, או שהציעו מנות שלא מופיעות בתפריט, או לא נקבו במחירם. זאת למרות שבדרך כלל מקובל להציג מחירים בתפריט. צרכן אשר נתקל בבעייה של אי הצגת מחיר או הצגה חלקית נענה כי החוק אינו מחייב הצגת מחיר.
התופעה קיימת גם במכבסות,  מספרות, ומועדונים. בשל הליקויים הנ"ל, משרד התמ"ת התקין  תקנות חדשות שנכנסו לתוקף מה - 3/5 המחייבות כל בית אוכל המוכר ו/או מגיש אוכל ומשקה , מספרה, מכבסה ובתי עינוג ציבורי (תיאטרון, קולנוע, קונצרט, דיסקוטק...) להציג את המחיר הכולל הנדרש. 
להמשך הידיעה > 

 
חינוך והסברה
קח מקל קח תרמיל בא איתי אל הגליל ! תוכנית הסברה ביישובי הגליל בנושא צרכנות נבונה
המועצה הישראלית לצרכנות בשיתוף הרשות לפיתוח הגליל עומדים להפעיל בקרוב תוכניות הסברה בנושא צרכנות נבונה ביישובי הגליל.
התוכנית מיועדת לכלל האוכלוסייה ומטרתה לתת מענה הן לצורך בהגברת המודעות לזכויות הצרכנים והן לתת מענה לצרכים המיוחדים של יישובי הפריפריה.
כדי לקדם את פעולות ההסברה מתוכנן לשתף פעולה עם מסגרות שונות העובדות עם מערכת החינוך והקהילה כמו: מרכזי הצעירים בגליל, תנועות נוער, מגזר ערבי,  עולים חדשים ועוד.
במסגרת שיתוף הפעולה יפותחו משאבי הסברה ייחודיים כמו סרטונים ומצגות אשר יתורגמו לכמה שפות ויופעלו צוותי מסבירנים מקצועיים.



מאמר עמדה 

עבדים היינו לפרעה בארץ מצרים. וכיום?
העבד רגיל להיות כנוע, חושש מעצמאות ומוכן להילחם על יציבות הממסד שמעביד אותו.
"עבדים היינו, היינו. עתה בני חורין, בני חורין" - כך זימרו בליל הסדר רבים מאזרחי ישראל, מי בהרמוניה ומי תוך זיוף מביך. כך הם גם הרגישו.
ומדוע לא? ישראל היא הרי דמוקרטיה. אזרחיה הם בעלי אופי עצמאי. הם יודעים לעמוד על זכויותיהם, והם אפילו הוכיחו זאת בקיץ האחרון. כשמרגיזים אותם באמת, הם יודעים לצאת לרחובות ולהראות לשלטון מה הם חושבים. ישראלים הם לא עבדים. הם אפילו לא סתם פראיירים.
האומנם?
להמשך המאמר >

 

המועצה הישראלית לצרכנות - ארגון הצרכנים הגדול בישראל היא חברה ממשלתית, הפועלת, שלא למטרות רווח, במטרה להגן על הצרכנים ולשמור על זכויותיהם באמצעים הבאים: טיפול בתלונות, הסברה וחינוך, פתרונות לעוולות צרכניות, אכיפה והרתעה וקידום זכויות הצרכנים.  

להסרה מרשימת התפוצה אנא לחץ/י כאן

Powered by Publicators